اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

نوربالا| شیرجه زدن روی نان!

مجید زارعی یکی از نیروهای هلال احمر در دوران مقدس خاطره‌ای دارد که می‌گوید: سال ۶۲ درگیری با کومله و دموکرات داشتیم. سه روز بود که غذا نخورده بودم. دیدم رد نان خشک روی زمین است؛ نشستم به جمع‌کردن و خوردن نان‌ خشک‌ها.

نوربالا| شیرجه زدن روی نان!

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، بیشتر وقت‌ها در سفره‌های جبهه نان خشک و در نهایت پنیر و ماست بود. خیلی‌ وقت‌ها هم به رزمنده‌ها در یک روز فقط یک قرص نان می‌‌رسید و بعضی وقت‌ها هم به قدری درگیر جبهه و جنگ می‌شدند که خواب و خوراک از آن‌ها گرفته می‌شد.

«مجید زارعی» یکی از نیروهای هلال احمر در دوران دفاع مقدس است. او خاطره‌ای دارد از زمانی که تا سه روز غذایی نخورده بود و از کسی هم طلبکار نبود. خاطره‌ وی در ادامه می‌آید:

سال ۱۳۶۲ بعد از ۳ روز پاکسازی منطقه از کومله و دموکرات غذا نخورده بودم. یک دفعه رد نان خشک را روی زمین دیدم. نشستم به جمع‌کردن و خوردن. مسئول بهداری من را دید، زد پشتم و گفت: «چکار می‌کنی؟» گفتم: «سه روزه که غذا نخورده‌ام!» او داخل ماشینی را که پر از نان بود، نشانم داد. من هم از شدت گرسنگی پریدم روی نان‌ها و شروع به خوردن کردم.


از سمت چپ نفر دوم شهید قمی معاون شهید کاوه، نفر سوم شهید کاوه و نفر چهارم مجید زارعی

شهید کاوه وقتی این صحنه را دید، از من پرسید: «برای چی غذا نخوردی؟!» گفتم: «در این سه روز گردان‌ها می‌گفتند از کدام گردانی؟ من هم می‌گفتم از هلال‌احمر. آنها هم می‌گفتند: غذای شما را هلال‌احمر باید بدهد.» شهید کاوه از این موضوع خیلی ناراحت شد. فرماندهان را صدا زد و به خاطر این اتفاق نهیبی به آنها زد. سپس به من گفت: «چکار کنم که مرا حلال کنی؟» من هم گفتم: «فقط باهم عکس بگیریم.»

مجید زارعی در سال ۱۳۶۴ و ۱۰ روز بعد از ازدواج به جبهه اهواز رفت و مسئول یک بیمارستان صحرایی شد. ۲ روز بعد از حضور در بیمارستان صحرایی، بعثی‌ها منطقه را بمباران شیمیایی کردند. وی به همراه ۶ پزشک دیگر که شیمیایی شده بودند، به بیمارستان امام حسین(ع) تهران منتقل شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول